عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 19 آذر 1402
بازدید : 2574
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


ویدئو کنفرانس چیست؟ کنفرانس ویدئویی (یا ویدئو کنفرانس) به معنای برگزاری کنفرانس بین دو یا چند شرکت کننده در مکان های مختلف با استفاده از یک شبکه کامپیوتری برای انتقال اطلاعات صوتی و تصویری است. هر شرکت کننده یک دوربین فیلمبرداری، میکروفون و بلندگو در محل خود دارد. هنگامی که دو شرکت کننده با یکدیگر صحبت می کنند، صدای آنها از طریق شبکه منتقل می شود و به دیگر سخنرانان منتقل می شود. پلت فرم ویدئو کنفرانس به سه یا چند شرکت کننده اجازه می دهد تا در یک اتاق کنفرانس بنشینند و طوری ارتباط برقرار کنند که گویی در کنار یکدیگر نشسته اند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که ویدئو کنفرانس بسیار سریع در حال توسعه است. امروزه تمایل به برقراری ارتباط آنلاین با سایر اعضای جامعه منجر به افزایش تقاضا برای تجهیزات ویدئو کنفرانس شده است. در این میان استفاده از امکانات و روش های جدید برای افزایش درآمد و بهینه سازی و مدیریت هزینه ها امری اجتناب ناپذیر است و تجهیزات و نرم افزارهای ویدئو کنفرانس می توانند نقش مهمی در خدمت رسانی به سازمان ها و سازمان ها داشته باشند. ویدئو کنفرانس فناوری است که بدون در نظر گرفتن موقعیت فیزیکی افراد، ارتباط زنده صوتی و تصویری را، مشابه جلسات حضوری، به صورت کاملا ایمن ارائه می کند. در واقع ویدئو کنفرانس مجموعه ای از فناوری های ارتباطی مختلف است که فاصله بین ارتباطات تلفنی و ملاقات های حضوری را پر می کند.

مزایای ویدئو کنفرانس

استفاده از این فناوری هزینه جابجایی و از دست رفتن مقدار قابل توجهی از زمان، انرژی، نیروی کار و عملکرد فکری افراد را به شدت کاهش داده است. به لطف ویدئو کنفرانس، دیگر نیازی به ترک دفتر ندارید. در دهه 1990، ویدئو کنفرانس به طور قابل توجهی بهره وری شرکت های آمریکایی را افزایش داد. ما معتقدیم که استفاده از ویدئو کنفرانس می تواند بسیار سازنده باشد زیرا شما می توانید ارتباط نزدیکی با مشتریان خود داشته باشید.

4 دلیل برای پذیرش ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس چیست؟ آیا این روش ارتباط را تسهیل می کند و یادگیری را بهبود می بخشد؟ آیا می تواند یک رابطه مفید ایجاد کند یا کارها را آسان تر کند؟ اگر شرکت شما هنوز از روش‌های صوتی و قدیمی به عنوان ابزار ارتباطی استفاده می‌کند و شما به‌عنوان مدیر اجرایی به‌طور کامل به مزایای ویدئو کنفرانس توجه نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را بخوانید.

1- ویدئو کنفرانس خیلی خوبه

می توانید جلسات خود را به صورت تلفنی (کنفرانس صوتی) برگزار کنید. اما برای جلسات پربارتر، ویدئو کنفرانس یک تغییر واقعی بازی است. وقتی صدا و تصویر در میان باشد، می توانند تمام احساسات شما را به خوبی منتقل کنند. در جلسات ویدئو کنفرانس شرکت کنندگان کمتر کار انحرافی انجام می دهند و همچنین در جلسات به روابط نزدیکتر کمک می شود. حتی در میان اعضا یا مشتریانی که قبلاً با آنها ارتباط برقرار نکرده اید.

2- ویدئو کنفرانس فاصله را بی ربط می کند

ویدئو کنفرانس فرلیچر به اعضای کلیدی تیم اجازه می دهد تا بدون هیچ مشکلی در جلسات شرکت کنند که در غیر این صورت به دلیل فاصله زمانی یا مکانی در حالت حضوری امکان پذیر نخواهد بود. کری هالینگ، مدیر ارشد اطلاعات و دیجیتال (CIDO) در دانشگاه وسترن سیدنی، می‌گوید که یک چالش اساسی در اجرای یک جلسه این است که یک یا چند نفر همیشه به دلیل مسافت طولانی غایب هستند، اما با ویدئو کنفرانس، این فاصله به راحتی امکان‌پذیر است. گمشده. کسانی که در جلسه شرکت کردند.

3- امکان ارتباط و یادگیری عالی را فراهم می کند

کسانی که اطلاعات کمی از مغز دارند موافقند که انسان اطلاعات بصری را سریعتر و کارآمدتر از متن یا صدا پردازش می کند. در نتیجه مشخص می شود که حافظه و مغز برای تشخیص آنچه در گوش است کمتر از بینایی است. یک ضرب المثل ساده چینی می گوید: "من گوش می کنم و فراموش می کنم. می بینم و یادم می آید. ویدئو کنفرانس ارتباطات را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، رقمی که به رشد 73 درصدی در بین شرکت ها می رسد.

4- اتصال جوامع پراکنده

ویدئو کنفرانس چیست؟ با استفاده از ویدئو کنفرانس می توانید به راحتی تماس بگیرید و رو در رو با هم ارتباط برقرار کنید. به طور کلی، این منجر به ارتباطات بهتر، ایجاد اعتماد و ایجاد روابط قوی تر می شود. جای تعجب نیست که کنفرانس ویدیویی در حال حاضر بسیار محبوب است. صرف نظر از جایی که مدیران در آن قرار دارند، افراد و گروه‌ها معمولاً با استفاده از کنفرانس ویدیویی بلادرنگ با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. مقرون به صرفه و کاربردی، ویدئو کنفرانس در حال حاضر به طور گسترده در بسیاری از تنظیمات استفاده می شود.

ویدئو کنفرانس برای چه فعالیت هایی مناسب است؟

جلسات یا همکاری ها

تماس های ویدیویی برای کنفرانس عالی هستند، چه برای کسب و کار، چه برای اوقات فراغت یا تحصیل. مدیران یا رهبران کسب و کار می توانند از این طریق اطلاعات اولیه را مبادله کنند، حتی اگر از یکدیگر دور باشند. گروه‌هایی که می‌خواهند یک پروژه را مشاهده کنند، می‌توانند با ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری صفحه درباره اطلاعات ارتباط برقرار کرده و درباره آن بحث کنند. افراد می توانند پروژه های تحقیقاتی و پردازشی را بدون تلاش و شیفت های طولانی انجام دهند.

یادگیری آنلاین

این فناوری به واقعیتی به نام آموزش از راه دور کمک کرده است. در نتیجه، معلم دیگر نیازی به حضور در یک اتاق با دانش آموزان ندارد. اگرچه بیشتر این دوره‌ها به صورت دوره‌های ویدئویی هستند، دوره‌های کنفرانس اینترنتی زنده نیز بخش قابل توجهی را تشکیل می‌دهند. تعامل همزمان با تعداد زیادی از افراد با استفاده از ویدئو کنفرانس آسان است. هر دانش آموزی می تواند به سوالات پاسخ دهد. در این میان می توان از این رویکرد برای آموزش دانش آموزان روستایی نیز استفاده کرد. تنظیم مناسب فقط برای معلم لازم است تا با استفاده از این فرآیند به دانش آموزان خود آموزش دهد.

برنامه های تجاری

در گذشته، انجام تجارت در اینترنت یا غیرقانونی بود یا بسیار پیچیده و دشوار. اما اکنون با معرفی اینترنت، مکان های کار از راه دور و کارگران مجازی به استاندارد تبدیل شده اند. تعامل از طریق ایمیل، خدمات چت، از جمله ویدئو کنفرانس. این به بخش مهمی از انگیزه دادن به شرکت ها تبدیل شده است. اکنون کارفرمایان می توانند از راه دور با طراحان آزاد، نویسندگان، کارکنان دفتری و سایر کارمندان ارتباط برقرار کنند.

کاری را که باید در خانه انجام دهید انجام دهید

امروزه بسیاری از کارگران کار از راه دور یا کار از خانه را انتخاب می کنند. کارمندان می توانند از ارتباطات ویدئویی برای برقراری ارتباط با مشتریان یا همکاران به روشی مقرون به صرفه استفاده کنند که باعث صرفه جویی در زمان می شود. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و شما را از خستگی ناشی از ترافیک یا شلوغی مترو نجات می دهد.بسیاری از افراد از ابزارهایی مانند اسکایپ یا اسکایپ دیگری برای کار از راه دور خود استفاده می کنند. آنها به راحتی آن را روی دسکتاپ یا تلفن همراه تنظیم می کنند و بلافاصله جلسات آنلاین را برگزار می کنند.

تشخیص از راه دور

توانایی تشخیص علائم و مشکلات از راه دور را تشخیص از راه دور می گویند. در مراقبت های بهداشتی، بیماران ممکن است در خانه یا خارج از کشور باشند و پزشکان و متخصصان پزشکی ممکن است در منطقه دیگری مستقر باشند. این فناوری همچنین توسط فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی برای برقراری ارتباط از راه دور با کارکنان روی زمین استفاده می شود. علاوه بر این، عیب یابی از راه دور در تلفن های تجاری، به ویژه تلفن های متصل به سیستم های PABX نیز استفاده می شود.

دوربین ویدئو کنفرانس چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

سیستم صوتی کنفرانس چیست؟ این دوربین وظیفه ضبط صدا و تصویر برای ارتباط تصویری را بر عهده دارد. دوربین ویدئو کنفرانس قابلیت چرخش و تعویض لنز برای ثبت حرکات و افراد شرکت کننده در جلسه را دارد و می تواند کل فضای کنفرانس و اتاق جلسه را به تصویر بکشد. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد دوربین های فیلمبرداری بدانید و اینکه چگونه می توانند به سازمان شما کمک کنند تا یک تجربه کنفرانس ویدیویی عالی را ارائه دهند، آورده شده است.

سخنرانان را تهیه و معرفی کنید

یکی از ویژگی های اصلی دوربین کنفرانس ویدئویی این است که با مکان هایی که افراد قصد بازدید از آن را دارند، سازگار است. به عنوان مثال، شما یک اتاق جلسه برای چهار نفر دارید. برای اینکه هر فرد هنگام صحبت در یک جلسه آنلاین بهترین ظاهر خود را داشته باشد، دوربین کنفرانس ویدیویی باید بزرگنمایی کند و هنگام صحبت روی هر فرد تمرکز کند. برای این کار ابتدا با کنترل دوربین، نقاطی که افراد قصد نشستن دارند مشخص شده و در حافظه دوربین ذخیره می شود. بنابراین، برای فوکوس کردن دوربین روی هر نقطه، کافیست کنترل نقطه اختصاص داده شده را که بر اساس اعداد 1 تا 8 ذخیره شده است، فشار دهید تا دوربین در همان جهت بچرخد و فوکوس کند. این ویژگی به تنهایی جلسات را طبیعی تر و پربارتر می کند.

میکروفون و اسپیکر داخلی

دوربین های ویدئو کنفرانس دستگاه هایی با لنزهای 360 درجه هستند که می توانند صدا را منتقل کنند و به جای استفاده از چندین میکروفون در اطراف یک دوربین، می توانید از میکروفون داخلی دوربین استفاده کنید تا امکان عکس برداری و به اشتراک گذاری آنها را به شما ارائه دهد. اعضای تیم شما می توانند جلسات راحتی داشته باشند در حالی که دوربین کنفرانس ویدئویی نیز دارند.

کیفیت تصویر تا 4K

کیفیت تصویر دوربین های ویدئو کنفرانس متفاوت است. این سیستم می تواند از وضوح HD شروع و تا 4K برسد. برای تماس های ویدیویی و جلسات آنلاین، کیفیت تصویر فول اچ دی می تواند نیازهای شما را برآورده کند. اما اگر کیفیت تصویر برای شما بسیار مهم است، باید به سراغ گزینه 4K بروید. این نکته را در نظر داشته باشید، از آنجایی که تماس‌های ویدیویی از طریق اینترنت انجام می‌شوند، باید پهنای باند کافی داشته باشید تا تصویر به همان فرمت اصلی و اصلی منتقل شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com